Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od: 99,00 zł
Blog kategorie

Dieta na potencję - sposób żywienia na wzmocnienie erekcji

0
Dieta na potencję - sposób żywienia na wzmocnienie erekcji

Zaburzenia erekcji to wciąż dość wstydliwy problem, który w Polsce dotyczy nawet około 3 mln mężczyzn. Problemy tego typu mogą być związane z otyłością, brakiem aktywności fizycznej, niezdrowym stylem życia, ale i szeregiem chorób, np. ze strony układu krążenia, czy nerwowego. Jednym z czynników wpływających na potencję jest nieprawidłowe odżywianie. Jakie produkty pozytywnie wpływają na libido, co jeść, a czego unikać? Na te pytania odpowiadamy w poniższym artykule. 

Dieta na potencję - jaki ma wpływ?

Mówi się, że jesteśmy tym, co jemy. Jest w tym sporo prawdy, gdyż produkty będące podstawą naszej diety dostarczają nie tylko energii, ale i wpływają na ogólną pracę organizmu i poszczególnych układów, a nawet na samopoczucie. Jeśli w organizmie występują braki konkretnych składników, ciało wysyła sygnały alarmowe, często zdrowie zaczyna szwankować, co może objawiać się nie tylko wystąpieniem konkretnych chorób, ale i zaburzeniem pracy poszczególnych obszarów naszego ciała. Masz problemy dotyczące potencji? Nie bagatelizuj tego! Do najczęstszych przyczyn zaburzeń erekcji należą:

  • czynniki biologiczne - zaburzenia hormonalne, miejscowe uszkodzenie ciał jamistych, zaburzenia układu nerwowego i krążenia

 

  • nieprawidłowości działania układu nerwowego 
  • powody o charakterze mieszanym 

 

  • przyczyny wtórne - mające charakter nabyty. Tego typu problemy pojawiają się sytuacyjnie, często ich podłoże leży w psychice mężczyzny.

Poszukując przyczyn niepokojącego stanu rzeczy, często jednak pomijamy, wydawać by się mogło, błahe czynniki, jak, chociażby, wspomniana wcześniej dieta, czy styl życia, który pozostawia wiele do życzenia. Niektóre substancje i produkty spożywane w nadmiarze mogą przyczyniać się do zaburzeń erekcji i ogólnych problemów z potencją. Jeśli zaliczasz się do grona mężczyzn żyjących w pośpiechu, nieprzykładających większej wagi do tego, czy posiłki lądujące na Twoim talerzu są zbilansowane, bogate w witaminy i mikroelementy, istnieje spore prawdopodobieństwo, że źródłem Twoich sypialnianych problemów jest właśnie ubogi w niezbędne składniki jadłospis. Zatem co powinieneś uwzględnić w codziennym menu, a jakie pozycje powinieneś wyeliminować, aby cieszyć się dobrym zdrowiem i kondycją seksualną? Wyjaśniamy poniżej.

Dieta na potencję - co jeść, aby zwiększyć libido?

Jakie produkty powinna uwzględniać dieta na potencję? Najważniejsze jest to, aby była zbilansowana i zapewniała prawidłowe utrzymanie wagi. Otyłość bowiem jest jednym z kluczowych przyczyn zaburzeń erekcji. Dlaczego? Głównie ze względu na to, że wiąże się z nasilonym wytwarzaniem mediatorów zapalnych i stresem oksydacyjnym, czyli nadmiarem wolnych rodników. Substancje te dezaktywują tlenek azotu, ograniczając jego dopływ do komórek, co bezpośrednio odbija się na potencji, zaburzając gotowość do aktywności seksualnej. Badania wskazują, że u otyłych mężczyzn problemy z potencją pojawiają się aż o 30% częściej niż u mężczyzn, których dieta jest zbilansowana. Jeśli chcesz wzbogacić swój jadłospis o konkretne produkty, które wpływają korzystnie na erekcję, postaw na produkty o sporej ilości antyoksydantów, które niszczą wolne rodniki przyczyniające się do wystąpienia wspomnianego wcześniej stresu oksydacyjnego. Do antyoksydantów zalicza się niektóre witaminy, takie jak witaminę C i E, pierwiastki - szczególnie cynk i selen oraz karotenoidy i polifenole. W jakich artykułach spożywczych występują wymienione składniki?

    • owoce - szczególnie banany ze względu na fenyloetyloaminę i potas - składniki, które regulują ciśnienie krwi i zwiększają ekscytację oraz bromelain pozytywnie wpływający na erekcję. Warto w menu uwzględnić też owoce granatu, które są bogate w fitoestrogeny oraz awokado bogate w substancje zwiększające poziom testosteronu, chroniące przed zaburzeniami erekcji. W jadłospisie powinny też znaleźć się ciemne winogrona, które są prawdziwą skarbnicą flawonoidów pobudzających krążenie i erekcję, potęgując doznania seksualne. Jeśli zależy Ci na jakości spermy, sięgnij po ananasy, brzoskwinie i morele - owoce te przyczyniają się do zmiany jej smaku na bardziej słodki Owocami godnymi uwagi są też jabłka, śliwki, jagody i jeżyny oraz truskawki
    • warzywa - szczególnie seler korzeniowy, który określany jest mianem naturalnego afrodyzjaku. Jego regularne spożywanie wpływa na zwiększenie androsteronu, czyli męskiego hormonu. Warzywo to jest też bogate w argininę, która przyczynia się do wytwarzania tlenku azotu odpowiedzialnego za rozszerzanie naczyń krwionośnych, tym samym umożliwiając dłuższą i silniejszą erekcję, intensyfikując doznania. Co ciekawe, seler wykazuje podobne działanie do popularnej viagry, pomagając osiągnąć mocniejszy wzwód i wydłużyć stosunek. Naturalnym afrodyzjakiem są też szparagi bogate w fitoestrogeny wpływające na zwiększenie popędu seksualnego i kwas foliowy, który oddziałuje na poziom histaminy we krwi, działając pozytywnie na ukrwienie stref erogennych. Pomidory z kolei wzbogacają dietę o witaminę C i likopen chroniący przed rakiem prostaty, a czosnek polepsza działanie układu krwionośnego i prostaty. W menu powinna znaleźć się też papryka, szpinak, czerwona cebula, kapusta i jarmuż
    • przyprawy - pieprz i chilli skutecznie wpływają na męskie libido, żeń-szeń poprawia działanie gruczołów wydzielających hormony, zwiększa syntezę tlenku azotu niezbędnego w procesie erekcji, wspomagającego rozkurcz naczyń krwionośnych w ciałach jamistych członka, sprawiając, że zwiększa się napływ krwi do prącia. Warto jednak wiedzieć, że żeń-szeń nie powinien znaleźć się w menu mężczyzn chorujących na nadciśnienie tętnicze, chorobę wieńcową i zaburzenia rytmu serca. Produkt ten nie powinien też być dłużej stosowany niż przez dwa miesiące, gdyż wykazuje działanie silnie pobudzające. Również przyprawy korzenne, takie jak imbir i cynamon oraz curry dodadzą pikanterii nie tylko potrawom, ale i chwilom w sypialni
    • orzechy - szczególnie włoskie, które zawierają sporo kwasu alfa-linolenowego wspomagającego układ krwionośny, cynku i potasu, witamin z grupy B wpływających pozytywnie na układ nerwowy oraz witaminy E i C. Orzechy włoskie zawierają też argininę, która uruchamia produkcję tlenku azotu. Równie korzystnie na męskie sprawy wpływają orzechy brazylijskie - bogate źródło selenu, orzechy piniowe - zawierające duże pokłady cynku biorącego udział w syntezie testosteronu, pistacje i orzechy laskowe
    • pestki i nasiona - głównie słonecznika i dyni oraz nasiona chia - produkty te są bogate w cynk, kwasy tłuszczowe omega-3 i przeciwutleniacze, które pozytywnie wpływają na pracę całego układu krążenia, poprawiając tym samym erekcję 
    • zielona herbata - bogata w przeciwutleniacze, cynk, witaminę C i E, garbniki - czyli składniki, które normują ciśnienie krwi, poprawiając działanie całego układu krwionośnego i wpływają pozytywnie nie tylko na libido, ale i sprawność seksualną mężczyzn, intensyfikując i wydłużając erekcję

Dieta na potencję - czego unikać?

Poza uwzględnieniem w jadłospisie produktów korzystnie wpływających na potencję nie można zapominać również o ograniczeniu, a nawet pełnym wyeliminowaniu składników, które mogą bezpośrednio wpływać na problemy z potencją. Do tego typu produktów zaliczają się m.in. tłuste wędliny, boczek, smalec i masło, tłuste mleko, sery żółte i topione, czyli pozycje bogate w tłuszcze zwierzęce zawierające kwasy tłuszczowe nasycone. Wpływają one bowiem na wzrost stężenia cholesterolu, wykazują działanie prozapalne, zwiększają krzepliwość krwi, przyczyniając się do rozwoju miażdżycy, która nie tylko wpływa negatywnie na erekcję, ale i jest groźna dla życia, ze względu na to, że prowadzi do rozwoju chorób niedokrwiennych serca, jest przyczyną udarów i zawałów. Pamiętaj również o ograniczeniu tzw. tłuszczów trans, które znaleźć można np. w niektórych słodyczach, takich jak batony, wafle i herbatniki. Tłuszcze te występują w sporych ilościach również w czerwonym mięsie i produktach wysoko przetworzonych, które dodatkowo dostarczają ogromnej ilości węglowodanów. 

Dieta na potencję pozwoli przywrócić Ci pełną sprawność, pod warunkiem, że problemy z erekcją nie są wynikiem poważniejszych schorzeń - zarówno natury fizycznej, jak i psychicznej. Jeśli mimo zmiany jadłospisu i trybu życia problemy wciąż występują, warto skonsultować się z seksuologiem lub specjalistą, neurologiem lub specjalistą od układu krążenia, którzy zweryfikują, jakie jest podłoże tego stanu rzeczy. Dla poprawy sprawności seksualnej oraz wprowadzenia urozmaiceń w sypialni warto też wdrożyć odpowiednie, bezpieczne i sprawdzone środki na potencję, jak np. tabletki na potencję na bazie ekstraktów roślinnych i naturalnych składników poprawiających erekcję, czy żel na potencję na bazie wody, który nie wywołuje podrażnień i alergii, z ekstraktem z miłorzębu japońskiego stymulującego przepływ krwi do narządów płciowych, zwiększającego satysfakcję seksualną, ekstraktu z korzenia żeń-szenia uznawanego za afrodyzjak, owsa zwyczajnego, który jest polecany podczas leczenia przedwczesnego wytrysku, chmielu zwyczajnego wpływającego na wigor mężczyzn oraz substancjami o działaniu łagodzącym i bakteriobójczym. 




Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl